8 častých chyb, které dělají nezkušení maséři

14.6.2021Život maséraČtení do 10 minut

Nepřerušujte masáž telefonáty či jinými povinnostmi - působí to neprofesionálně. A pokud se chcete stát vynikajícím masérem, nedělejte ani další z chyb, které zmiňujeme v tomto článku.

Bolestivá masáž zamračený výraz ženy

Nepříjemné prostředí

Pokud jde o atmosféru, klient se musí cítit příjemně a pohodlně. Proto v masážním salonu nebo u vás doma vytvořte prostředí bez nepořádku, nepříjemných pachů a rušivých hluků.

V ideálním případě namísto ticha nechte puštěnou klidnou hudbu, při níž klient dokonale zrelaxuje.

Kromě toho myslete i na teplotu prostředí, ve kterém masírujete. Klienti se během masáže svlékají, takže v místnosti nesmí být zima, zároveň by však neměla být ani přetopená.

Masáž zahřívá tělo a v kombinaci s přílišným teplem by se klient mohl cítit nepohodlně a přehřátě.

Pozor na nekvalitní vybavení

Stejnou pozornost věnujte i masérskému vybavení. Opotřebované ručníky či plachty nebo náčiní, které jste si nestihli vyčistit - takové pomůcky nebudí dobrý dojem.

Neméně důležité je masážní lehátko. Na nekvalitním modelu sice co-to ušetříte, ale klient se k vám už nemusí vrátit, protože se necítil pohodlně.

Doporučujeme vám tedy vybrat si kvalitní masážní lehákto s podhlavníkem, otvorem na obličej a područkami. Rovněž zvažte i materiál, ze kterého je lehátko vyrobeno.

Masážní lehátko skládací dřevěné Lipt®D-05
Masážní lehátko Lipt® D-05 se vyrábí z kvalitního bukového dřeva.

Méně kvalitní modely nemusí být tak pevné jako poctivá dřevěná nebo elektrická lehátka, která jsou vyrobena z kovových materiálů.

A když už zmiňujeme materiál, nezapomeňte si prohlédnout vrchní část stolu. Ta při akurátní tloušťce a s protiskluzovým potahem vytvoří klientovi dostatečný komfort.

Projevy špatné nálady

Určitě nám dáte za pravdu v tom, že masér má působit vlídně, příjemně a pečlivě. Jednoduše, měl by to být člověk, se kterým se cítíte dobře a který vám poskytne příjemný zážitek.

Jakkoli se to zdá nemožné, před klienty byste neměli projevovat špatnou náladu. A to nejen během masáže, ale po celou dobu, kdy jsou u vás v salonu. Když si klient všimne vaši špatnou náladu, bude pro něj obtížnější uvolnit se a relaxovat.

Soustředěný masér při klasické masáži zad

Nevhodný způsob komunikace

Pokud jste si dosud mysleli, že komunikace k masáži patří za každých okolností, není to tak. Vyprávění se doporučuje pouze tehdy, když začne mluvit klient.

Nikdy však nepovídejte hodně a už vůbec ne o vašich záležitostech. Někteří klienti během masáže v tichosti meditují a odpočívají, což je ostatně žádoucí. Pokud jejich klid narušujete zbytečnými řečmi, kazíte si tím reputaci.

Na druhé straně však nezůstávejte celkem ticho. V případě, že klient opravdu potřebuje mluvit, poslouchejte ho a snažte se s ním navázat uvolněnou konverzaci.

Ignorování požadavků

Někteří klienti žádají maséra, aby jim neprocházel určité partie těla nebo zmírnil tlak při masáži. Může to být kvůli úrazu, konkrétní technice nebo jen proto, že jim to je nepříjemné. Když vás tedy klient o něco požádá, neignorujte ho a vyhovte mu.

Samozřejmě, to neznamená, že musíte udělat všechno. Aby měl klient co nejlepší pocit, musíte se navzájem shodnout na typu masáže a výběru technik.

Jinak řečeno, klient vám ozřejmí, o co má zájem a co si naopak nepřeje. Vy mu zas naslouchejte a zároveň mu doporučte techniku, která se pro něj hodí. Takto společně najdete způsob masáže, který je pro něj nejvhodnější.

Nesoustředěnost při masáži

Pokud neposloucháte klienta, je dost možné, že přemýšlíte nad něčím jiným a nevěnujete se naplno masírování. Nedostatečné soustředění má však několik podob. Klient nebude spokojen ani tehdy, pokud masáž neustále přerušujete.

Takže žádné telefonáty či vyřizování pracovních záležitostí. Když masírujete klienta, věnujte mu veškerý čas a energii. Dáváte mu tím najevo, že je pro vás důležitý a že mu prostřednictvím masáže chcete dopřát odpočinek a úlevu.

Pokud masáži nevěnujete dostatečnou pozornost, klient vás nevnímá jako profesionála a klidně se může se stát, že si časem najde jiného maséra. V horším případě může dojít k tomu, že kvůli nesoustředěnosti klientovi ublížíte. A to nechce udělat žádný masér. Zkušený ani začátečník.

Klasická masáž větrání otevřené okno

Přeceňování schopností

Když už mluvíme o zkušenostech a znalostech, nikdy je nepřeceňujte. Jinak řečeno, klientovi nelžete a nezavádějte ho. Do vašeho inzerátu nebo popisu práce uvádějte jen ty masáže, které opravdu ovládáte.

V tomto případě platí, že je lepší zmínit dvě až tři masáže, které zvládáte opravdu dobře, než vypisovat dlouhý seznam technik a dostatečně jejich neovládat. Klienti si totiž všimnou, jak na nich masáž působí a zda ji provádíte správně.

Abyste se neustále zlepšovali a mohli o sobě tvrdit to nejlepší, absolvujte co nejvíce kurzů. Případně studujte podrobně pár technik a specializujte se jen na vybrané masáže.

Špatné plánování

I když se to tak na první pohled nezdá, maséři nepracují, jen když masírují. Kromě toho se musí věnovat i administrativě. A pokud pracují jako jednotlivci ve vlastním salonu, sami si ho musí udržovat v čistotě.

Co tím chceme říct? Pokud s masírováním teprve začínáte, nezapomeňte si práci dobře naplánovat. Klienty objednávejte na přesný čas a nechávejte si mezi masážemi kratší přestávky. Ty využijete na zmíněné čištění a dezinfekci prostorů.

Krom toho si vyhraďte čas i na objednávání produktů, administrativní činnosti a přestávky pro sebe na jídlo a pití.

Ve výsledku tak dosáhnete, že klienti nebudou na nic čekat a přijdou do příjemného prostředí. Vám to zas pomůže v tom, že nebudete mít nepříjemný pocit z nevyřízených povinností.

Inspiroval Vás článek k něčemu novému, ale chybí Vám vybavení?
[blue_block_text]

Komentáře k článku 2

natasa

vse co je v clanku napsano je podstatne. pracuji v tomto smeru jiz dlouho a se vsim plne souhlasim. kdo si chce vybudovat klientelu by se temito pravidly mel ridit a neocekavat, ze to prijde brzy, trva to nekolik let.

Více

Irena Gavendová

Já to hodnotím z pozice klienta. Byla jsem u chiropraktika s výhřezem plotýnky. Celou dobu procedury nadával na politiku a na události kolem koronaviru. Nutil mě stále odpovídat. Já jsem typ člověka co rád mlčí. Při masáži ráda všechno prožívám v tichosti. Takže mě tak otrávil, že jsem si připadala jako bych žádnou proceduru neabsolvovala a už jsem k němu nikdy nešla.

Více