Voda a pitný režim | velvesa.cz

Voda a pitný režim

20.9.2010Fit a v pohoděČtení na 3 minuty
Voda a pitný režim

Voda

  • je chemická sloučenina vodíku a kyslíku
  • je základní podmínkou pro existenci života na Zemi
  • je nosičem minerálů, stopových prvků a dalších elementů
  • tvoří hlavní část naší krve
  • je důležitá jako hlavní složka při vylučování škodlivin ledvinami
  • plní nejdůležitější roli při termoregulačních procesech, udržuje konstantní tělesnou teplotu a chrání organismus před přehřátím a její nedostatek v těle nám může způsobit vysušené rty, malátnost, únavu, vyčerpanost, podráždění, suchou a málo napnutou kůži, propadlé oči, zácpu, opakované infekce močových cest, ledvinové kameny, celkový kolaps organismu a jiné.

Nedostatek vody v těle zhoršuje prokrvení orgánů a jejich okysličování. Houstne krev a zvyšuje se koncentrace různých toxinů v těle. Sliznice dýchacích cest jsou zcela vysušené a ledviny přetížené natolik, že může dojít k jejich selhání.

Pokud si nechcete přivodit takový stav pitný režim se opravdu vyplatí dodržovat. Třeba na něj myslet poctivě po celý den. Pokud vám totiž tělo signalizuje žízeň, tak už je pozdě.

Pitný režim

Dětské tělíčko obsahuje téměř 85% vody a tělo dospělého člověka kolem 50%. Stejná ztráta tekutin nemá stejné účinky. Zatímco u dospělého nemusí vyvolat žádnou reakci u děťátka může mít katastrofální následky, protože dětské tělíčko se dehydratuje velmi rychle. Dodržování pitného režimu u dětí je proto mnohem důležitější. Třeba dětem při hrách nabízet nápoje nejlépe každou hodinku, protože dětičky se často zapomínají napít. Nedostatek tekutin může způsobovat bolesti hlavy, únavu, vyčerpanost.

Pro děti jsou vhodné tyto nápoje:
voda, bylinkové a ovocné čaje, jemné dětské minerálky, ovocné šťávy

Nevhodné nápoje
jsou s obsahem chininu, kofeinu a také se vyvarujte podávání přeslazených nápojů. Děti ve školním věku a teenageři by měly přijmout kolem 1,5 litru tekutin denně, ale třeba brát ohled i na jejich aktivity, protože pokud dělají nějaký sport tak by měly přijmout tekutin ještě více.

ŽIVA regena

ŽIVA regena

1 090 Kč

Dospělý člověk by měl vypít
500 ml vody na cca 15 kilogramů své hmotnosti.
Pomerančová a grapefruitová šťáva obsahuje vysoký podíl vitamínu C, díky čemuž jsou ideálním bojovníkem proti bacilům.
Ananasová šťáva je bohatá na enzymy, proto je mimořádně účinná při redukční dietě.
Šťáva z červené řepy má hořkou chuť, proto je lepší ji ředit s mrkvovou šťávou. Čistí organismus od škodlivých látek a je výborná na krvetvorbu.

Pitný režim zná snad úplně každý, ale skoro nikdo ho nedodržuje, i když nám je všem jasné, že je velmi důležitý bez ohledu na to zda jsme zdraví nebo ne.

Tak vstaňte a pojďte se s námi napít čisté vody.

Inspiroval Vás článek k něčemu novému, ale chybí Vám vybavení?
[blue_block_text]

Komentáře k článku 0

Buďte první, kdo přidá komentář.

Tato stránka používá cookies, aby vám přinesla co nejpříjemnější uživatelskou zkušenost. Více informací