Segmentální cvičení na pružnost páteře | velvesa.cz

Segmentální cvičení na pružnost páteře

7.5.2010Fit a v pohoděČtení na 1 minutu

Cvičení vhodné pro pacienty s nekomplikovanou osteoporózou. Segmentální cvičení, které aktivují najednou všechny segmenty páteře.

Segmentální cvičení na pružnost páteře

Cvičení 1:

Základné postavení - mírný stoj rozkročný na šířku ramen, horní končetiny jsou v předpažení skrčmo, předloktí proti sobě, ruce jsou uzavřeny v pěst, hřbet ruky nahoru. Rukama proveďte vedený pohyb doprava a otáčejte hlavu doleva, potom rukama proveďte vedený pohyb doleva a hlavu otáčejte doprava. Při rotaci trupu vpravo nebo vlevo pokrčte kolena, při návratu do základního postavení narovnejte dolní končetiny (to znamená, že při cvičení mírně "pohupujeme, nikdy nenadskakujeme" v kolenou). Měňte výšku polohy horních končetin v základním postavení a cvik opakujte. Nevytahujte ramena nahoru.

Cvičení 2:

Základné postavení - mírný stoj rozkročný, upažte horní končetiny a raku uchopte hole (hole pro severskou chůzi, lyžařské hole, obyčejné dřevěné hole). Proveďte rotaci trupu doleva a hlavy doprava a opačně. Rotaci trupu doprava napomáhejte i rotací kyčelního kloubu doprava a pokrčením pravého kolena podle vzoru cvičícího figuranta.

Pokud máte teleskopické hole, můžete měnit jejich výšku při cvičení. Snižte, zvyšte jejich výši a cvik opakujte.

Zdroj: Metodická příručka pro pacienty s nekomplikovanou osteoporózou a rehabilitačních pracovníků, Jaroslava Wendlová

Inspiroval Vás článek k něčemu novému, ale chybí Vám vybavení?
[blue_block_text]

Komentáře k článku 0

Buďte první, kdo přidá komentář.

Tato stránka používá cookies, aby vám přinesla co nejpříjemnější uživatelskou zkušenost. Více informací