8 mýtů o masážích, kterým byste určitě neměli věřit | velvesa.cz

8 mýtů o masážích, kterým byste určitě neměli věřit

19.10.2021Život maséraČtení do 10 minut

Masáž provází lidstvo už celá staletí, takže není divu, že se o ní vytvořilo mnoho mýtů a polopravd. Pojďme si několik z nich uvést na pravou míru.

1. Masáž? To je jenom o svalech.

Inu, není. Většina masážních technik je sice zaměřena na svalstvo, ale kosterní svalstvo začíná a končí na některé kosti. Uvolněním staženého svalu a šlach nebo naopak zlepšením tonusu ochablého svalu se i kosti dostanou do té správné polohy, uvolní se klouby a celé tělo pracuje lépe.

Kromě toho, masáž znamená lepší prokrvení. A lepší prokrvení přináší více kyslíku pro každou jednu buňku, více tekutin a výživy, lépe fungování metabolismu. A už jsme u celého těla.

Masáž působí na celý organismus

A co taková masáž břicha? Vždyť už malým dětem hladíme bříško ve směru hodinových ručiček, abychom jim ulevili při kolice. Takže masáž má vliv i na trávení. Ale nejen přímo - pokud se při masáži uvolní psychika, tělo přepne ze stresu do klidu a relaxu - a tehdy startují všechny procesy, které tělo ve stresu potlačuje nebo vypíná. Například správné trávení.

Stručně řečeno, masáž má účinky nejen na celé tělo, ale i na psychiku.

2. Správná masáž má bolet, takže zatni zuby.

To právě není tak úplně pravda. Ne že by masáž nesměla bolet, ale zuby při ní zatínat netřeba.

Bolest při masáži nedefinujeme jako snesitelnou nebo nesnesitelnou, ale jako příjemnou. Je to u každého člověka a při každé masáži jiný stupeň bolesti. Jaký? Ten, kdy na otázku maséra, jestli to bolí, odpovíte: "Bolí, ale masíruj dál, to je ono.“

Bolest při masáži by měla být přiměřená

Pokud při masáži cítíte nepříjemnou bolest, která vás nutí uhýbat, stahovat svaly a zadržovat slzy, rozhodně o tom masérovi povězte. Je mnoho způsobů, jak tuto situaci řešit - více ohřát svalstvo, masírovat jemněji, ale delší čas, přiložit banku, použít funkční krém, zopakovat masáž o pár dní… případně, podle typu bolesti, poslat klienta k lékaři.

3. Pokud to druhý den nebolí, nebyla masáž dostatečná.

Po masáži vůbec nemusíte cítit bolest. Nejpravděpodobnější je, že se budete cítit jako znovuzrození.

V každém případě, pokud pravidelně necvičíte a masáž si dopřejete nárazově, můžete očekávat mírně bolavé svaly následující dva dny.

Namožené svaly nebo pocit jako po poctivém cvičení jsou běžné stavy po masáži. A někdy věru i po nejjemnějších technikách, například po Bowenovy masáži.

Strongpower krém 100g

Strongpower krém 100g

169 Kč

Pomůže, pokud se k tělu zachováte jako po cvičení - dopřejete si pohodu, přiměřený pitný režim, dobré jídlo a chraňte se před průvanem a zachladnutím.

Nejbolestivější místa si můžete ošetřit funkčním krémem. Pokud špatně snášíte bolest nebo masér pracoval s velmi zatuhlými svaly, můžete před spaním užít i paracetamol nebo ibuprofen.

4. Masáž nepomůže, vždyť je to jen půlhodina.

Pravda je, že dlouhé hodiny sezení za počítačem ve strnulé poloze jedna půlhodinová masáž nevytrhne. Ale účinky masáže přetrvají déle, než jen tu půlhodinu nebo hodinu na masérském lehátku.

Účinky masáže trvají minimálně 24, často až 72 hodin po jejím absolvování. Proto se jako ideální interval pro masáž doporučuje týden až 10 dní.

5. Masáže jsou všechny na jedno kopyto.

Tak to tedy nejsou. V zásadě každá masáž je jedinečná a neopakovatelná. Nikdy se už masírovaný a masér nesetkají za stejných okolností, ve stejné kondici, za stejného počasí a tak dále.

Ke sportu masáž rozhodně patří

Jednotlivé typy masáže mají různé účinky a určení. Wellness druhy masáží jsou určeny pro celkový relax organismu. Sportovní masáže poslouží všem sportovcům, od víkendových turistů až po účastníka mistrovství světa. Lymfodrenáž je pocitově jemná, ale dobře odvodňuje a zbavuje tkáň otoků.

Je třeba si jen správně vybrat.

6. Po masáži třeba hodně pít.

Otázka je, co je to hodně. Po masáži třeba pít přiměřeně. Jelikož jedním z účinků masáže je i zvýšená tvorba a vylučování moči, je dobré svůj běžný pitný režim mírně navýšit.

Znovu - masáž můžeme přirovnat k hodince sportování nebo k sauně. Navýšení pitného režimu je na místě.

7. Těhotné nesmějí chodit na masáž.

To by neexistovala těhotenská masáž. V tomto citlivém období je potřeba postupovat opatrněji, ale striktně zakázat masáž z důvodu těhotenství není potřebné.

Masáž v těhotenství

Pokud budoucí maminka chodila na masáž pravidelně a těhotenství probíhá bez komplikací, může si masáž dopřát. Je dobré obrátit se na maséra, který má proškolení na masáž těhotných, neboť některé partie se při masáži v těhotenství vynechávají.

8. V případě migrény masáž nepomůže.

Tento omyl zřejmě vznikl z toho, že maséři se často klientů ptají, zda netrpí migrénami.

Závisí na příčiny migrény, pokud je způsobována stresem, od svalů, od krční páteře, která je ztuhlým svalstvem sevřená, je masáž ideálním řešením.

Migréna se dá řešit masáží

Na běžnou bolest hlavy z únavy a stresu často zabere i krátká masáž hlavy. U těžších migrén se vyplatí vyhledat odborníka, který se této problematice věnuje. Podstoupit pravidelně masáž s mačkáním vybraných bodů na hlavě a krku je pro organismus určitě přínosnější, než užívat silné léky proti bolesti.

Setkali jste se vy s nějakým tvrzením o masáži, které vám přišlo zcela absurdní?

Inspiroval Vás článek k něčemu novému, ale chybí Vám vybavení?
[blue_block_text]

Komentáře k článku 0

Buďte první, kdo přidá komentář.

Tato stránka používá cookies, aby vám přinesla co nejpříjemnější uživatelskou zkušenost. Více informací