Office masáž na židli. Jak s ní začít?

18.2.2021PokrokČtení do 10 minut

Office masáž může pro některého maséra stát denním chlebem, pro jiného zpestřením masérské práce. V každém případě je to jedinečná možnost, jak přinést relax a uvolnění do pracovních dnů kancelářského zaměstnance a představit masáž i lidem, kteří by jinak tento antistresový zázrak nikdy neokusili.

office masáž na židli obrázek

V tomto článku se blíže podíváme na výhody i nevýhody office masáže pro všechny zúčastněné strany, jakož i na vybavení, které budete k tomuto druhu masáže potřebovat.

Než se však k tomu dostaneme, vám ještě přiblížíme, kdy a proč kancelářská masáž vznikla. Pojďme na to.

Masáž na židli

Masážní židle, šikovný skládací a přenosný kus masérského nábytku, slaví teprve 35. narozeniny. V roce 1986 představil její první prototyp Američan David Palmer. Do tajů umění tlakové masáže bez použití oleje, která se převádí na zemi nebo masážní podložce, ho zasvětil jeho učitel původem z Japonska, kde má tato masáž kořeny.

office masáž na židli obrázek
Američan David Palmer a jeho první prototyp masážní židle z roku 1986. Zdroj: dicasdemassagem.com

Klienti si chválili pocit svěžesti a nárůst energie po masáži, cítili úlevu od tlaku a stresu a celkový lepší stav organismu, který se kladně promítal do jejich výkonnosti.

Palmer chtěl výhody masážní terapie představit i lidem, kteří neměli čas nebo finanční možnosti na to, aby absolvovali masáž v masérském salonu.

Kancelářská, office nebo chair masáž, česky masáž na židli, je poměrně nový a moderní fenomén. Její hmaty a postupy pocházejí z více typů masáží (shiatsu, amma).

Provádí se na masážní židli přes oblečení, bez použití oleje, trvá obvykle 10 až 30 minut a dá se realizovat prakticky kdekoli.

Výhody a nevýhody

Dobře naplánovaná a provedená office masáž má samé výhody, a to jak pro maséra, tak pro klienty - zaměstnance i zaměstnavatele.

Výhodou je, že tento typ masáže víme poskytovat skoro všude. Setkáme se s ní na letištích, tržištích, sportovních akcích, dnech zdraví, firemních akcích, oslavách a podobně.

Klient se nesvléká, masáž je poměrně rychlá, ale velmi osvěžující, výborně odbourává stres a ulevuje od nejčastějších fyzických problémů, které s sebou sedavé zaměstnání přináší: bolesti páteře, ztuhlé ramena a krk, syndrom karpálního tunelu, ztuhlé zápěstí a prsty.

office masáž na židli obrázek

Pro maséra je tato masáž relativně méně náročná a rozhodně vyžaduje méně vybavení a prostředků jako klasická masáž na masérském stole. V neposlední řadě bývá i dobře ohodnocena.

Zaměstnanci osvěžení v podobě masáže v rámci pracovní doby vítají s nadšením a zvědavost často přivede i ty, kteří jinak na masáže nechodí. Pro maséra to proto může být dobrý zdroj nové pravidelné klientely.

Zaměstnavatelé si zvyknou efekt masáže vyhodnocovat prostřednictvím dotazníků pro zaměstnance, kteří ji absolvují a v drtivé většině se masáž setkává s kladným hodnocením a subjektivním pocitem odbourání stresu, únavy a nárůstu výkonnosti.

K mírným nevýhodám může patřit nemožnost výběru klienta a hlavně krátký čas masáže, v důsledku čehož se masér nemůže dostatečně věnovat všem problémům, které na těle klienta "objeví". Na to ale office masáž ani není určena.

Masér se kromě toho často musí spokojit s ne zcela vhodným prostředím na masírování (chodba, koutek v kanceláři), a proto musí být kreativní a flexibilní.

Striktní harmonogram

Tento typ masáže zároveň klade vysoké nároky na časovou disciplínu maséra. Zaměstnavatelé se snaží využít maséra na pracovišti efektivně, ale ne vždy vědí zajistit přesnost a dodržování časového rozvrhu ze strany zaměstnanců.

V ideálním případě organizuje příchod a případné výměny klientů pověřená osoba, ne masér.

Na straně maséra se vyžaduje schopnost dodržet často přísný časový harmonogram a přitom zůstat uvolněný a poskytnout každému klientovi relaxační a osvěžující zážitek z masáže.

Ne pro každého

Pro některé typy zaměstnání se office masáž nehodí. Neosvědčila se zejména při pracích, které vyžadují větší fyzickou námahu.

Uvolnění zad a rukou masáží a následný návrat k práci například skladníci hodnotili jako kontraproduktivní - po práci se cítili více unavení a zvýšila se hrozba vzniku úrazu.

Je proto úkolem maséra, aby zaměstnavateli vysvětlil, pro které kategorie zaměstnanců je office masáž v rámci pracovního dne vhodná.

Jak začít?

Podívejme se na office masáž v praxi. Klíčové pro získání firemní klientely jsou reference a dobrá sebeprezentace maséra.

Pro nabídku služeb se doporučuje vybírat podniky, které poskytují zaměstnancům nějakou formu sportu a wellness. Dá se z toho usuzovat, že zaměstnanci a vedení podniku jsou nakloněni této formě relaxu.

Pokud mezi vaše klienty patří vedoucí nebo zaměstnanec personálního oddělení, můžete si zkusit s touto osobou o office masáži promluvit.

Přesvědčit manažera lidských zdrojů o užitečnosti a potřebě office masáže je tajný tip na výhru - pokud změní zaměstnání, toto přesvědčení a dobré reference o vás si přenese i na nové pracovní místo.

Otevřít dveře do světa office masáže vám může také instituce nebo lektor, který ji vyučuje.

Přidejte se k sdružením, které takové masáže pro firmy organizují, a nechte se najímat na konkrétní akce. Může to být příjemné vytržení z rutiny masérského salonu, spojené se seznámením se s novými lidmi a cestováním na nová místa.

Na prezentační setkání, dohodnuté ve firmě, se předem připravte. Doneste si vizitky, letáky, přibližte svou představu o průběhu masáže a stanovte i cenu. Dobře uděláte, pokud si s sebou přinesete masážní židli - jednak tím zjednodušíte vysvětlování, kolik prostoru potřebujete na práci, a zároveň můžete poskytnout ukázku zdarma.

office masáž na židli obrázek

Cena office masáže se váže buď na počet klientů, nebo na hodinu. Oba způsoby cenotvorby mají své výhody i nevýhody. Závisí také na zvyklostech a požadavcích samotného firemního klienta.

Co potřebujete?

Vybavení na office masáž je velmi jednoduché. Masážní židle, ručníky nebo jednorázové podhlavníky, nějaká forma časomíry a dezinfekce na vybavení a na ruce jsou „must have“.

office masáž na židli obrázek
Masážní židle Lipt, vyrobená z tvrdého bukového dřeva, vám poslouží dlouhá léta.

Hodit se bude také hudba (přehrávač, reproduktor, případně sluchátka, podle prostoru, ve kterém budete masírovat), éterický olej nebo difuzér, sponky či kolíčky do vlasů (klienti vlastní v práci nemusí mít).

Myslete i na pitný režim, případně jídlo pro sebe. Nepočítejte automaticky s tím, že vám uvaří kávu nebo nabídnou vodu.

Co se týče prostoru, ve kterém budete masírovat, vyžadujte klidný koutek (ideálně s možností větrat přes okno) se stolkem nebo poličkou, kam si uložíte věci, nádobou na odpad a s přístupem k elektrické síti, abyste si mohli nabít mobil nebo přehrávač.

Odhadněte své možnosti

Buďte opatrní a neslibujte masáž pro větší klientelu, než jakou jste schopni zpracovat.

Při plánování myslete i na nutné přestávky - doporučuje se minimálně 10 minut každé dvě hodiny a při více než 6hodinové šňůře si už naordinujte alespoň 30minutovou přestávku na jídlo a oddech.

Pokud se dostanete do bodu, že zájem převáží vaše časové a fyzické možnosti, zvažte spolupráce s jinými maséry.

A jaké jsou vaše zkušenosti s office masážemi? Podělte se o ně v komentářích pod článkem.

Inspiroval Vás článek k něčemu novému, ale chybí Vám vybavení?
[blue_block_text]

Komentáře k článku 0

Buďte první, kdo přidá komentář.